انگار بعضی ها................
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 894
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 2
:: تعداد اعضا : 24

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 332
:: باردید دیروز : 266
:: بازدید هفته : 642
:: بازدید ماه : 598
:: بازدید سال : 5131
:: بازدید کلی : 104751
نویسنده : سیدکاظم مطلوبی (میرسالاری)
جمعه 16 / 2

 

انگار بعضی­ ها تولدشان شغلشان را بر پیشانی­شان مهر می­ کند. با یک مسؤولیت پا به هستی می­ گذارند و از همان روز نخستین، کسوت مقدّسی را بر تن می­ کنندسیدکاظم مطلوبی میرسالاری ازهمان جوانان معلمی­ است که شغل انبیاء برازنده­اش می­باشد لیسانس اموزش ابتدایی ودانشجوی کارشناسی ارشد  ،کتاب های همنشینان مهتاب ونقش اموزه های دینی در تربیت از تألیفاتش می­ باشد. و همچنین مقاله­ ای با عنوان اموزش کارافرینی حلقه گمشده اقتصاد ایران

– بیوگرافی لطفا؟
بسم الله الرحمن الرحیم
(ن والقلم و ما یسطرون)
با عرض سلام و وقت به خیر، خدمت شما دوستان عزیز. من یک معلمم، و دیگر هیچ
بزرگترین آرزوی کودکی هایم این بود که معلم شوم . سال ها گذشت وبه آرزویم رسیدم .ازآن سوی کلاس به این سوی کلاس آمدم . بچه ها ماندند آن طرف کلاس ومن تنها ماندم این سوی کلاس . این سوی کلاس فقط مسولیت بود . به نظرم وقتی این طرف کلاسی هنر بزرگت باید این باشد که به اضافه "+" اون ور کلاس باشی ومنهای "_" تمام انانیتت .
- دلیل انتخاب این شغل چیست؟ آیا فکر می‌کردید یک روز معلم شوید؟
علاقه‌ی زیادی که به بچه‌ها دارم، باعث انتخاب این شغل شده است. گاهی اوقات خستگی و فشار کار باعث می‌شود كه صبوری خودم را از دست بدهم، ولی چند لحظه بعد، حرف‌های بچه‌ها، لبخند همیشگی را به چهره‌ام برمی‌گرداند.
هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم معلم شوم،ابتدایی که بودم، در جواب این سوال و در واقع این موضوع انشاء كه می‌پرسید: «می‌خواهید در آینده چکاره شوید؟» می‌نوشتم: «بازیگر»، چون علاقه داشتم . ، ولی هر زمان، در قالب کسی در آمدن، با روحیه‌ام سازگار نبود. گرچه بچه‌ها همیشه می‌گویند: شما می‌بایست بازیگر می‌شدید و من هم با انتخاب این شغل، به آرزوی اولم هم جامه‌ی عمل پوشاندم.
باتوجه به تجربه زندگی معلمی در زندگی شخصی مردم عزیز ما را با این قشر شریف بیشتر آشنا کنید ؟
واقعا اینکه گفته شده معلمی شغل انبیاست یک شعار نیست . کلام معلم ، رفتار و سیره ی معلم در تربیت و شکل گیری دانش آموز بسیار موثر هست . تمامی رفتارهای یک معلم میتواند . الگوی رفتاری دانش آموز را شکل دهد . ساعات زیادی از اوقات مفید دانش آموزان با معلمان میگذرد . ضمیر تشنه ی این قشر با چشمه ی جوشان علم و رفتار معلم سیراب میگردد .هنوز چهره ی مهربان معلمانم را از دوره ی ابتدایی تا آخرین آنها را به یاد دارم . هرگونه دغدغه ی جانبی این قشر، نا خواسته ذهن معلم را از محیط درس دور خواهد کرد . نتیجتا بر ارتباط بین معلم و دانش آموز تاثیر جدی خواهد گذاشت . بیشتر افرادی که در جامعه به نان و آبی میرسند . از زیر دست این معلم رد شده اند . از انصاف به دور است که معلم ، خود در تعیین معاش خود و زندگی آبرومندانه اش دچار مشکلاتی شود . معلم جز تعلیم و تربیت دانش آموزانش ، هرگز نباید دغدغه ی دیگری داشته باشد . بدیهی است اگر حق واقعی به ایشان نرسد .مجبور به انجام کارهایی میشود که در شان معلم نیست . اسرار درون انسان و چالشهای درونی ، حتما در رفتار انسانها خود را نشان میدهند . دانش آموزان با ظرافت خاصی این رفتارها را تشخیص میدهند و فضای حاکم بر سرنوشت معلمش در تعیین راه آینده اش تاثیر زیادی خواهد گذاشت . هر چند که معلم هرگز کم فروشی نخواهد کرد و عشق به دانش آموزانش بر مسائل حاشیه ای اش غلبه خواهد کرد .اما وظیفه ی سیستم هست . دغدغه های تاثیر گذار بر معلم را باید برطرف سازد یا به حداقل برساند.
۱۰- اگر نکاتی را در خصوص شهادت شهید مطهری ، روز
معلم وروز کارگر مد نظر دارید بیان فر مایید .؟
جامعه ی ما خیلی زود شهید مطهری را از دست داد . بسیاری از مسائل امروز در زمینه های مختلف نیاز به حضور چنین شخصیتهایی دارد .اما آثار بجا مانده اش که تماما مورد تایید حضرت امام خمینی (ره) بود .میتواند برای نسل جوان مورد استفاده قرار گیرد و بجا روز شهادتش ، روز معلم نامیده شد . روز علم و روز کارگر هم روز عمل هست .روز قدر دانی از زحمات قشر زحمتکش که به فرموده ی حضرت رسول مانند مجاهد در راه خدا هستند ، میباشد . پدران و مادرانی که برای سربلندی فرزندان و کشورشان زیر بار سختیها و مشقتها رفتند . همیشه تن خسته دارند تا دیگران شیرینی راحتی را بچشند . این قشر ، قشری است که افتخار بوسه ی پیامبر اسلام را بر دستان خود دارد . باید بر دستان این دوقشر یعنی معلم و کارگر بوسه زد.
دوست داشتید در کدام عصر زندگی می­کردید؟
دوست دارم در همین دوران زندگی کنم چون خداوند با مصلحت ناشناخته­ خودش به یقین من را برای این دوران ساخته و پرداخته کرده است ولی همیشه از تاریخ پند گرفته­ ام و دنیاهای گذشته را هم دوست دارم.
– چند سال است که در کنار تخته‌ی کلاس می‌ایستید و تدریس می‌کنید؟
بیست دو سال –
از شرایط تدریس و شغل معلمی برایمان بگویید، آیا راضی هستید؟
تنها به این سخن بسنده می‌کنم که: معلمی شغل نیست، عشق است، اگر به عنوان شغل انتخابش کرده‌ای، رهایش کن و اگر عشق توست، مبارکت باد
روزهایی که پشت نیمکت کلاس­ ها  بودید؟
روزهایی که پشت نیمکت بودم روزهای آغاز تجارب زندگی و آموختن شیوه­ های زندگی و نحوه­ ی احترام گذاشتن به انسان­ها و آشنا شدن با اقیانوس­ های صبر یعنی معلمان فداکارم بود که همیشه برایم تبدیل به خاطرات رنگین شده.
 
کدام حرف الفبا را بیشتر دوست دارید؟
الف – چون همیشه اول است.
خلاقیت با معلمی چه ارتباطی دارد؟
معلمی یعنی خلاقیت، و امید است در سال های آینده معلمین ما خلاق و با هوش ترین افراد جامعه باشند چون روی فکر و اندیشه دانش آموزان کار می کنیم خلاقیت در کار معلمی حرف اول را خواهد زد
. نگاه مردم نسبت به شغل معلمی چیست؟
معلمین ابتدایی اصلا دیده نمی شوند اما جایگاه داریم. در جامعه بخاطر تامین نبودن شرایط مالی به مشاغل روی آورده اند و جایگاه معلم که قرار است در عرصه علمی بدرخشد خدشه دار می شود و از اعتبارش کاسته شده است.

نگاه مسئولین نسبت به شغل معلمی چیست؟
امیدواریم نگاه مثبتی به معلمین داشته باشند.
رنگ روحتان؟
به نظرم رنگ روح همه ی معلمان به رنگ پهنه­ آبی
اقیانوس­ ها و دریاهاست و سعی می کنیم همه­ ی مردم و اطرافیان با نگریستن به رنگ روحمان لذّت ببرند.
در کنار یک معلم چه افرادی در تعلیم و تربیت دانش آموزان نقش دارند؟
خانواده در شکل گیری شخصیت دانش آموز موثر است و گاهی اوقات هم دانش آموز ابتدایی بد رفتاریهایی دارد که تلاش معلم را در جهت رفع آن می طلبد.
در مورد کلمات زیر مطلبی که به ذهنتان می رسد بگویید:
تعطیلی ۵ شنبه های مدارس: عالی است
مشق شب دانش آموز: دست و پا گیر
نمره بیست: بسیار خوب
ارزشیابی توصیفی یا کمی: کاش ارزشیابی توصیفی برای پایه اول و دوم و سوم انجام می شد چون دانش آموزان بالاتر با ارزش و مفهوم نمره آشنایی دارند.
تنبیه بدنی: مخل روح کودک
تخته سیاه: از بین رفته
گچ: چند سالی است که از آن راحت شدیم
تشویق: در جای خود موثر است
دانش آموز: سازندگان آینده کشور
سکوت: گاهی نقش طلایی دارد
همکار: ایجاد انگیزه
از جمله مطالبات ودلایل اعتصاب دو روزه معلمان چه بود
اعتراض به وضعیت وخیم معیشتی، کاهش منزلت و امنیت معلمان، بودجه سال آینده وزارت آموزش و پرورش، رفع تبعیض و برقراری عدالت در پرداخت حقوق کارکنان دولت و نیز خدمات ضعیف بیمه طلایی و شائبه افزایش ناچیز ۱۴ درصدی حقوق معلمان در سال ۹۴،

حرفی که برای وزیر آموزش و پرورش دارید؟-با توجه به قول هایی که در اواخر سال93 در خصوص رفع تبعیض ها و توجه به رفاه فرهنگیان از از حضرتعالی ومسئولین شنیدیم ،در مجموع ارائه ی بسته های پیشنهادی را دهن کجی به اعتراضات معلمان تلقی می نماییم و منتظر اصلاح آن می باشیم.

در پایان ضمن درخواست تجدید نظر در تصمیمات گرفته شده پیرامون بیمه ی به اصطلاح طلایی فرهنگیان،برای حضرتعالی آرزوی سلامتی و بهروزی و برای آموزش و پرورش کشورمان آرزوی روزهایی بهتر داریم  . 




:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
این وبلاگ برای معرفی طایفه سادات صحیح النسب میرسالاری طراحی گردید .در این وبلاگ اداب ورسوم ،مطالب تاریخی،معرفی شخصیت هاو...........می پردازیم
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
نظر سنجی

نظر شمادرباره هیئت امنای امامزاده میرسالار(ع)

پیوندهای روزانه