منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 894
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 2
:: تعداد اعضا : 24

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 14
:: باردید دیروز : 3
:: بازدید هفته : 17
:: بازدید ماه : 1214
:: بازدید سال : 4506
:: بازدید کلی : 104126
نویسنده : سیدکاظم مطلوبی (میرسالاری)
شنبه 10 / 1

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

حجت الاسلام سید فخرالدین شوشتریصحبت درباره ی رادمردی چون مرحوم علامه کرباسچیان برای من و امثال من خیلی سخت و دشوار است . زندگی ایشان ابعاد مختلفی داشت . ایشان کلمه ی طیبه ی الاهی بود . من در سال 50 ، 51 خدمت ایشان رسیدم و دنیایی از علم و فضیلت و کمال و جلال مشاهده کردم . من وقتی به تهران آمدم دنبال یک میدان کار برای فعالیت های اسلامی می گشتم تا خدمت آقای علامه رسیدم . ایشان یک عالم عامل به تمام معنا بود . یعنی هر چه یاد گرفته بود ، برای پیاده کردن و عمل بود . بارها به منزل ایشان رفتم . ایشان در کمال سادگی زندگی می کرد . زندگی ، گفتار و رفتار ایشان یک مکتب بود . حتی نگاه کردن ایشان الگو بود . در سال هایی که در دبیرستان علوی بودم و بعدها که خدمت ایشان می رسیدم ، اخلاق اسلامی را در وجود ایشان می دیدم . اول صبح که می آمدم ، ایشان زودتر به مدرسه آمده بودند .

یکی از مطالبی که شدیدا مرا جذب کرده بود ، تأثیر صحبت های صریح ایشان بود . چه پدر و مادر دانش آموزان و چه افراد دیگر شدیدا تحت تأثیر گفتار و رفتار ایشان قرار می گرفتند . الگوی ایشان امثال مرحوم آیت الله بروجردی بود و شخصیت ایشان از این الگوها شکل گرفته بود .
خیلی ها ادعای روشن فکری می کنند اما در علما به روشن فکری ایشان ندیدم. من در میان علما ، عالمی را ندیدم که این قدر در بین مردم حضور داشته باشد. این کلام امیر المومنین (ع) که کن فی الناس و لا تکن معهم در وجود ایشان مجسم بود . ایشان در میان مردم بود اما یکی از آن ها نبود و شخصیت جدای خودش را داشت. بعضی ها می گفتند : آقای علامه با حوزه و طلبه ها جور نیست . آری ایشان با طلبه ای که کار نمی کند و فقط عبایش را سرش می کشد و نماز جماعت می خواند و بر می گردد و کاری به مشکلات مردم ندارد جور نیست . ایشان یک وجود فعال‌‌ بود . متأسفانه چنین افرادی آن چنان که باید شناخته نشده اند .
هر کس خدمت ایشان می آمد الگو می گرفت و وقتی می رفت ، رشدی پیدا کرده بود . چرا مرحوم شهید مطهری ، مرحوم شهید بهشتی ، مرحوم شهید مفتح و مرحوم علامه جعفری با او رفت و آمد داشتند ؟ چون آن ها وجود های فعال علمی بودند ، می آمدند و از ایشان استفاده می کردند. مرحوم علامه هر جهتی از جهات زندگی اش اسلام بود : تفکر اسلامی ، اخلاق اسلامی و سلوک اسلامی .
ایشان معتقد بودند راه صحیح ، تربیت جوانان است ولی کسی را ملزم نمی کردند که فکر ایشان را قبول کند . با آزاد منشی مطلبشان را با دلیل ، قرآن و روایت می گفتند ؛ دیگران هم می پذیرفتند و عمل می کردند بعضی ها هم نمی پذیرفتند .
ایشان می فرمودند : معلمی که به مدرسه می آید ، نباید هیچ فکری جز کلاس و درسش داشته باشد و در همین جهت مرحوم علامه شدیدا فعال بودند . من 10 بچه داشتم ، خدا شاهد است در این چند سال که خدمتشان بودم من فکر نان و آب بچه هایم را نکردم . ایشان سر سال دستورمی دادند که از معلمان لیست بگیرند و آذوقه ی سالشان را تهیه کنند و در منزلشان ببرند . این تفکر در هیچ دانشگاه و مدرسه ی ملی و غیرانتفاعی دیده نشده است . یک روز به آقای علامه گفتم : خانم من مریض است اگر اجازه بدهید بروم دکتر و برگردم . ایشان اجازه ندادند . شب که آمدم خانه دیدم ایشان راننده ی مدرسه را فرستاده اند ، خانم را برده اند دکتر و دوایش را گرفته و برگردانده اند . این یک عالم دیگری است از اخلاق و رفتار و توجه و التفات . در تمام این چند سال من ندیدم که ایشان یک برخورد تند با مستخدمین داشته باشد . آن قدر با کارمندان متواضع بود که آن ها عاشق او بودند .
درس اخلاق ایشان عجیب بود . ایشان بر ذهن بچه ها تسلط و در دل بچه ها نفوذ داشت .
ایشان لطف و محبت خاصی به سادات داشت و از این راه می خواست با اهل بیت عصمت و طهارت ارتباط داشته باشد . من بعد از وفات ایشان در کربلا در حرم سیدالشهدا حل مشکلی را از حضرت خواستم . شب آقای علامه را در خواب دیدم که با قبای سبز و بدون عبا در حال رفت و آمد خدمت حضرت سید الشهدا بوده و به من گفت : آقای شوشتری کار شما درست شد و الحمدلله مشکل من حل شد .
خدا به حق محمد و آل محمد (ص) این وجود مقدس را که در دنیا همیشه در کنار اهل بیت و در خدمت به معارف اهل بیت بود ، در آخرت هم با محمد و آل محمد (ص) محشور کند و همان طور که در دنیا شفیع ما بود، در آخرت هم شفیع ما باشد .

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

 




:: بازدید از این مطلب : 1167
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
این وبلاگ برای معرفی طایفه سادات صحیح النسب میرسالاری طراحی گردید .در این وبلاگ اداب ورسوم ،مطالب تاریخی،معرفی شخصیت هاو...........می پردازیم
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
نظر سنجی

نظر شمادرباره هیئت امنای امامزاده میرسالار(ع)

پیوندهای روزانه