منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 894
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 2
:: تعداد اعضا : 24

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 24
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 105
:: بازدید ماه : 1192
:: بازدید سال : 4484
:: بازدید کلی : 104104
نویسنده : سیدکاظم مطلوبی (میرسالاری)
شنبه 24 / 1

تصاویر شهید همت , عکس همت , شهید همت و رزمندگان

از سنگر حق شیر شکاران همه رفتند                           مستان می پیر جماران همه رفتند

 

 

خون نامه بود نامه جانسوز پریشان                             ما باکه نشستیم که یاران همه رفتند

سردارشهید سید الاخواست پرگانی فرزند حاج سیدخدارحم سال 1336در روستای کلگه برون از توابع دهدشت دیده به جهان گشود .پس از طی دوران ابتدایی تا متوسطه با شروع جنگ تحمیلی بارها به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام شد ودر عملیات های مختلف مشارکت داشتند ایشان در کنار مبارزه مشغول فراگیری علوم روز بود تا اینکه در سال 1365در رشته فرماندهی سپاه وارد دانشگاه امام حسین (ع)شد وی همزمان در رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه مشهد واموزش خلبانی نیروی هوایی سپاه نیز قبول شده بود ولی به علت عدم رضایت نیروی زمینی موفق به تحصیل در دوره خلبانی نشد ودررشته فرماندهی ادامه تحصیل دادوفارغ التحصیل شد پس از فراغت از تحصیل به جبهه ها اعزام و مسئولیتهای مختلف  درقسمتهای مختلف لشکری از جمله ، فرماندهی اطلاعات نظامی تیپ خاتم (ص)ودانشگاه علوم وفنون نظامی رابرعهد گرفتندپس از جانفشانیهای فراوان سرانجام در تاریخ1367/4/4 در جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نائل امد(روحش شاد یادش گرامیباد)

.ارامگاه این شهید گرانقدر در زادگاهش روستای کلگه برون می باشد .

پیام شهید

به انقلاب اسلامی  وفادار و پایدار باشید ، ما در دریایی از نور زندگی می کنیم و قدر این نور را نمی دانیم و این نور ، نور ولایت فقیه است.امام را تنها نگذارید و خاموش کنندگان این نور و کسانی که مذبوحانه سعی در خاموش کردن این نور میکنند را امان ندهید !


:: بازدید از این مطلب : 1237
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
نویسنده : سیدکاظم مطلوبی (میرسالاری)
شنبه 24 / 1

 
 
شهادت حضرت زهرا علیه السلام

 
ایام فاطمیه تسلیت باد


:: بازدید از این مطلب : 877
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
نویسنده : سیدکاظم مطلوبی (میرسالاری)
پنج شنبه 22 / 1

آیت الله سید فخرالدین موسوی شوشتری(میرسالاری) استاد دانشگاه امام صادق (ع) پدربسیجی شهید سیدحسن موسوی شوشتری و از یاران آیت الله شهید محمد باقر صدر در سن ۷۹ سالگی به رحمت ایزدی پیوست.
 سیمای قرآن: دکتر سید احمد شوشتری فرزند آن عالم ربانی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: ایشان در ۴ماه اخیر مشکل جدی کلیه داشته و دیالیز می‌شدند و در اثر عارضه کلیوی وضعیت جسمانی ایشان شدت گرفت.

دکتر شوشتری درباره زندگینامه آیت الله شوشتری ادامه داد: مرحوم پدر به سال ۱۳۱۲ شمسی در شهر مقدس سامرا به دنیا آمد پدر ایشان مرحوم آیت الله العظمی سید محمد رضا موسوی شوشتری از بزرگان علمای سامرا بودند و به همراه شهید آیت الله سید محمدباقر صدر نقش مهمی در مبارزه با حزب بعث داشتند تا جایی که محکوم به اعدام شدند و در سال ۱۳۴۹ برای حفظ جان و در اثر تهدید و تعقیب حزب بعث به ایران هجرت کردند.

فرزند مرحوم شوشتری در ادامه اضافه کرد: از مرحوم والد تالیفات بسیاری از جمله ترجمه کتابهای شهید صدر و موضوعات حکومت اسلامی و.. برجای مانده است و شاگردان بسیاری از ایشان در ایران و عراق تربیت کرده‌اند از جمله در دانشگاه امام صادق علیه السلام و همچنین در کشور عراق از جمله استاد نوری المالکی نخست وزیر عراق و استاد جعفری نخست وزیر پیشین عراق.

وی همچنین گفت: علامه سید مرتضی عسکری پسرخاله ایشان بودند و صمیمیت و انس علمی بین این دو بزرگوار برقرار بود.
 


:: بازدید از این مطلب : 1743
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
نویسنده : سیدکاظم مطلوبی (میرسالاری)
دو شنبه 19 / 1

 

 

مسجد بلال، ميزبان مراسم چهليمن روز شهادت نخبه هسته اي كشور 

سلام .افتخار می کنم برای اشاعه فرهنگ شهادت ومعرفی اسوه های ایثار قلم فرسایی کنم در این راستا هر هفته 5شهید گرانقدر ایلمان را معرفی می نمایم /

1- شهیدمفقود الاثر سید قدرت الله جریدیانی فرزند سید علی نقی .متولد 1348محل تولد روستای سیدصفی شهرستان بهمئی شهادت عملیات کربلای چهار   1364

2شهید مفقود الاثرسید محمدطلاچک فرزند سید محمد حسین متولد 1349محل تولد روستای سیدصفی شهرستان بهمئی . شهادت عملیات کربلای چهار 1364

3. شهید سید موسی چمن پور        فرزند سیدکرم                     محل تولد ممبی شهرستان بهمئی  شهادت 1364

4شهید سید عزیزالله ساداتی   فرزند سید مندنی محل تولدشهرک شهید رجایی ابوالفارس

5شهید سید ابوالحسن ساداتی فرزند سید مندنی محل تولد شهرک شهید رجایی ابوالفارس

 


:: بازدید از این مطلب : 1365
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
نویسنده : سیدکاظم مطلوبی (میرسالاری)
دو شنبه 19 / 1

   
 
               
   
   
   
 
               
حسنی، محسن


شهید سید محسن حسنی : فرمانده گردان روح الله لشگر5نصر(سپاه پاسداران انقلاب اسلامی)
سال هزار و سیصد و چهل و سه در مشهد الرضا (ع) کودکی پا به عرصه وجود نهاد که خانواده حسنی، نام مبارک محسن را برایش برگزید.
محسن چهارمین فرزند خانواده بود. اما هر بار دست تقدیر، فرزندان قبل از او را از دامان پدر و مادر به خاک سرد می سپرد. این امر سبب شد تا خانواده حسنی با به دنیا آمدنش گوسفندی ذبح کرده نو رسیده را به حرم طواف دهند و مجلس روضه برپا کنند. او که با نذر و نیاز متولد شد، در سایه پدری زحمتکش و مادری پاکدامن رشد نمود. به خاطر تربیت بدنی او را به مدرسه عسگریه که مدیریتی متدین داشت سپردند و بدین ترتیب دبستان را به شایستگی گذراند. از همان اوان کودکی، هم پای در مجالس مذهبی حضور می یافت. از آن جا که پدر با شغل بنایی روزگار می گذراند، اوقات فراغتش را به کمک او شتافت، تا آجر بر آجر نهاده و مرهمی باشد بر زخم های روزگار، بر پیکر خانواده. پس از پایان دوره ابتدایی، مقطع راهنمایی را نیز به اتمام رساند.
همزمان با آغاز شکوهمند انقلاب اسلامی، با شور و اشتیاق پای به عرصه سیاسی و اجتماعی گذاشت. همراه پدر در جلسات علمای متعهد و مبارز همچون آیت الله خامنه ای حضور می یافت. با اینکه در طوفان انقلاب هنوز نوجوانان بود، پس از پایان جلسات به توزیع اعلامیه و رساله امام خمینی می پرداخت.
سید محسن که فردی رنج دیده از دوران ستم شاهی بود، بدون هیچ چشم داشتی در صف می ایستاد و نفت را به منزل پیرزن های محل حمل می کرد. با ورود امام امت و پیروزی انقلاب، دل در گرو رهبر سپرد و با مطالعه کتابهای شهید مطهری و آیت الله دستغیب به سیر فکری خود جهت داد. تحرکات مذبوحانه ضد انقلاب در کردستان سید محسن را واداشت تا درس و مدرسه را ها کند و پس از عضویت در بسیج و گذراندن دوره آموزش، داوطلبانه به کردستان اعزام شود. با تصرف لانه جاسوسی آمریکا تعدادی از جاسوسان به مشهد منتقل شدند. سید محسن از جمله عناصر فعال حفاظت از جان این افراد به شمار می رفت. پس از شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، با گرفتن رضایت از خانواده، راهی مناطق جنگی شد و در عملیات متعددی شرکت داشت. از آنجا که دشمن تا بن دندان مسلح از حامیان جهانی برخوردار بود به تشخیص فرماندهان برای گذراندن دوره به مشهد مراجعت کرد. پس از چهار ماه دوره فشرده علوم و فنون نظامی، به عضویت سپاه درآمد و به عنوان مربی تاکتیک به آموزش نیروهای پاک باخته بسیجی در پادگان قدس مشغول شد.
از آن پس در تربیت و سازماندهی نیروهای توانمند با در هم آمیختن نظم و تقوا در تامین نیروی عرصه نبرد ایفای نقش نمود. هرگاه در پشت جبهه خدمت می کرد به سرکشی و کمک رسانی خانواده های رزمندگان می پرداخت. با وجود داشتن مسئولیت آموزش در مشهد برگه مرخصی گرفته و در عملیات بیت المقدس حضور یافت. اولین باری که درجبهه مجروح شد، مدتی طولانی در بیمارستان بستری بود. اما پس از طی دوران نقاهت، اقدام به راه اندازی جلسه دعای توسل در منزل خانواده شهدا نمود. او همواره فریضه امر به معروف و نهی از منکر را سر لوحه اعمالش قرار می داد و با راه اندازی بسیجی پویا در مسجد محل به جذب نیروهای جوان و مستعد همت گماشت. با قابلیت و دور اندیشی سنگرهای نبرد را محراب مسجد ساخت و شیرینی حضور در جبهه را به کام جوانان نشاند. در مرحله اول عملیات کربلای یک، ایثار و تهور را به منصه ظهور رساند و هنگام آوردن ماسک برای نیروهای تحت امرش به شدت در معرض گازهای شیمیایی قرار گرفت. او که عشق به ولایت را پیشه خود ساخته بود پس از یافتن بهبودی نسبی، مجدداً به جبهه بازگشت.
می رفت و ز دل خدا خدا داشت به لب
امید شهادت و دعا داشت به لب
همرزمانش می گویند: سید محسن فرمانده گردان روح الله بود. روزها در چادر به سر می برد و غروب، زمانی که نور به حداقل ممکن می رسید، در منطقه ظاهر می شد و به توجیه نیروها می پرداخت. شهید غزنوی فرمانده ارشد ایشان در تشریح شب شهادت سید محسن چنین می گفت: از آن جا که سینه بسیجی صندوق اسرار الهی است. خدا دست رد بر چنین سینه ای نخواهد زد. با حمایت خداوند مهران به تصرف نیروهای اسلام درآمد. بچه ها با چنگ و دندان از شهر محافظت می کردند. شب عملیات شهید حسنی اجازه خواست تا به رودخانه رفته و غسل شهادت کند و چنین هم کرد. هنگام کارزار چنان چهره اش برافروخته شده بود و ذکر آقا عبدالله را زمزمه می کرد که حین عملیات با صدای بلند گریه می کردیم. سید محسن حسنی با تمام وجود به امام عشق می ورزید و در شب وداع تنها سفارشش این بود: عزیزان امام را تنها نگذارید. به پاس زحمات مخلصانه اش در جنگ از سوی فرماندهی برای اعزام به سفر حج انتخاب شد، اما لباس رزم را بر لباس احرام ترجیح داد و خدای کعبه را در جهاد یافت. سرانجام سید محسن حسنی پس از شش سال حضور در جبهه های نبرد، در حالی که مسرور از آزادی مهران و انجام فرمان امام بود در چهارمین ماه از سال شصت و پنج خواب عاشورایی اش تعبیر شد و در حین فتح ارتفاعات قلاویزان مورد اصابت ترکش خمپاره قرار گرفت و به اجداد بزرگوارش پیوست. پیکر زلالش به وصیت خودش، پس از قرائت زیارت عاشورا در تربت بهشت رضا جاودانه جای گرفت و از همان دیار به جایگاه ربانی صعود کرد.
آن دم که به خون خود وضو می کردم
دائی ز خدا چه آرزو می کردم
ای کاش مرا هزار هزار جان بود به تن
تا آن همه را فدای او می کردم
 
 
 
               


:: بازدید از این مطلب : 992
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
نویسنده : سیدکاظم مطلوبی (میرسالاری)
یک شنبه 18 / 1


:: بازدید از این مطلب : 799
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
نویسنده : سیدکاظم مطلوبی (میرسالاری)
یک شنبه 18 / 1

کرامات

بارها شنیده ایم که اولیا الله دارای قدرت  دخل و تصرف  در عالم ماده و حتی ضمیر انسانها  هستند  و فیض  ورحمت خداوند متعال به واسطه ایشان به ما وجهان هستی  میرسد آنها دارای نیروی خارق العاده  وماورایی بودند و هستند چنانچه  هنوز هم شاهد کرامات بیشمارشان هستیم راستی چه کسانی در پیشگاه باری تعالی عزیز  واز جایگاه والایی برخوردار است  خداوند تبارک و تعالی در بین مردم به آنان عزت و سربلندی عطا می کند.

ایت الله سید محمد هادی الموسوی(میرسالاری)از علمای بزرگ سادات میرسالاری ساکن شهر سامراواز شاگردان ایت الله سید محمدرضا موسوی(میرسالاری)می باشد ایشان یکی از انسانهای بزرگ ومستجاب الدعوه بود.

ایت الله شهید دستغیب در کتاب داستانهای شگفت به بیان حکایات و داستانهایی از زبان ایشان اشاره می فرماید .

کرامتی از ایشان . معظم له در حرمین عسکریین سامرا متولی بود ووعظ وجماعت داشت خادمین حرم اکثرا سنی مذهب بودند و حرمتی برای حرمین انطور که باید قائل نبودند و عادی به حرم وارد می شدند یکروز پسر یکی از خدام مشروب زیادی می خوردوگنگ و فلج می شود .اورا نزد اطبا ی عراق می برندکه از مداوای ایشان ناتوان ماندند تا مدتی وضع بدین منوال گذشت.روزی ان خادم نزد سید امده والتماس می کندبرای فرزندم دعا بفرمایید. سید می فرماید ان را غسل وبه حرم بیاورید مدت دوشب در حرم ماند و اقا برای ایشان دعا نمود شب سوم در حالیکه حرم خلوت بود بیمار شفا می یابد ودور ضریح میدود ودنبال سید می گردد وفریاد می زند یا سید ی باسید ی بگذار دستت راببوسم (به زبان عربی) خدام می بیننددیوانه وار دور ضریحمی دود مثل اینکه دنبال کسی است   اورامیگیرند وسید که  مجلس وعظی داشت را خبر می کنند  اوماجرای شفاعت سید را در رویا بازبان خود تعریف می کندو می گوید سیدچهار دور دور ضریح دنبالت دویدم کجارفتی دیگر ندیدمت .دستت راببوسم تو واجدادت مرا شفادادیدمن تاابد مدیون اهل البیتم  . بعداز ان ماجرا خدام سنی برای حرمین عسکریین و سید احترامی خاص قائل می شدند

مرحوم ایت الله موسوی از موسسین حزب الدعوه عراق بود ومورد تعقیب حزب بعث

 

 


:: بازدید از این مطلب : 1091
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
نویسنده : سیدکاظم مطلوبی (میرسالاری)
یک شنبه 18 / 1

 «اِنّ اللّه لا یغیّر ما بِقومٍ حتّی یُغَیّروا ما بِأنفسهم؛(9) خداوند وضعیت هیچ قومی را تغییر نمی دهد، مگر آن که خودشان در وضع خود دگرگونی پدید آورند»

به نام خداوند یکتای بی همتا،

با انگيزه ارتقاي سطح دانش و بينش همتباران عزیزمان،  ایل بزرگ میرسالاری بویژه جوانان و نوجوانان با انگیزه ومستعدمان واعتلاي فرهنگ و هنر کشور عزیزمان ایران و ترويج و اشاعه فرهنگ علم اموزی در مقاطع عالیه در بین آنان و معرفی دانشمندان وفرهیختگان  وگوهرهای  گرانسنگ ایلمان به سایر اقوام و ملل و با التزام به رعايت کرامت و اصول اخلاقی وحمایت از دانشجویان  وتاثیر گذاری بیشتر در مسایل ،علمی ،سیاسی ،اجتماعی  وبا هدف تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی و تلاش در جهت حفظ و استحکام آن کانون دانش اموختگان میرسالاری با توسل به ائمه هدی(ع) با هسته اولیه و با برنامه مدون اغاز به کار نمو د .

در اینجا از کلیه اساتید، فرهنگیان،علما ،دانشمندان،دانشجویان ،ودانش اموزان میرسالاری خواهان ترقی وحامی تعالی وپیشرفت فرزندان غیور تبارمان تقاضا میشود بانام نویسی در این کانون وشرکت در جلسات به بررسی راهکارها و معضلات ومشکلات پرداخته وبا پیشنهادات سازنده دریچه امیدی دیگربرروی فرزندانمان بگشاییم / اینده متعلق به ماست

برای ثبت نام واگاهی بیشتر با شماره همراه09163731522تماس حاصل فرمایید

خادم شما سید کاظم مطلوبی(میرسالاری)

(هر هفته 5 نخبه معرفی می شود )
معرفی  نخبگان میرسالاری

 

1دکتر سید احمد موسوی (میرسالاری) دانشمند شیمی وعضوهیئت علمی دانشگاه امیرکبیر

2 دکتر سید علی موسوی نور استاد برجسته دانشگاه

3دکتر سیدمحمد شریف فاضلی

4 دکتر سیدمحمدامیر عمرانی فوق تخصص قلب وعروق .فوق تخصص انژیوگرافی استاد دانشگاههای سوئد

5 دکتر سید باقر موسوی استاد دانشگاههای تهران

 


:: بازدید از این مطلب : 962
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
نویسنده : سیدکاظم مطلوبی (میرسالاری)
یک شنبه 18 / 1

 

یتیمان جز دو چشم تر ندارند / به غیر از خاک غم بر سر ندارند
چو مادر مرده ها باید فغان کرد / که طفلان علی مادر ندارند . . .
یا علی جان تربت زهرا کجاست؟ / یادگار غربت زهرا کجاست؟
تا ز نورش دیده را روشن کنم / بر مزارش شعله‌ها بر تن کنم . . .

 

هر سینه که دوستدار زهراست / آشفته و بی قرار زهراست

گنجینه ی هفت آسمان ها / در سینه ی خون نگار زهراست

از شرح کرامتش همین بس / عالم همه وامدار زهراست

 

شهادت مظلومانه حضرت زهرا(س) را به همه سادات معظم ودوستداران اهل البیت(ع)تسلیت عرض می نمایم


:: بازدید از این مطلب : 820
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
نویسنده : سیدکاظم مطلوبی (میرسالاری)
جمعه 16 / 1

تسليت آيت الله مهدوي کني به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام و المسلمين موسوي شوشتري (ره)

 

 

آيت الله مهدوي کني، رييس دانشگاه امام صادق عليه‌السلام طي پيامي درگذشت حجت‌الاسلام موسوي شوشتري (ره) را تسليت گفتند.

متن اين پيام به قرار زير است:

العلماء باقون مابقي الدّهر

درگذشت عالم خدمتگزار ابوالشهيد حجة الاسلام و المسلمين حاج سيد فخرالدين موسوي شوشتري (ره) كه از خاندان سيادت و علم و فضليت تقوي و نواده آية اله ميرزامحمد طهراني عسكري از علماء شريف سامرا شهر امام زمان عجل اله تعالي فرجه الشريف بوده و سالهاي طولاني در عتبات عاليات عراق و سپس در تهران در مدارس و دانشگاهها خصوصاً دانشگاه امام صادق عليه‌السلام در خدمت قرآن و اهل‌البيت عليهم‌السلام دفاع از ولايت و امامت و تربيت شاگردان، طلاب، دانشجويان مؤمن و متدين بودند را به محضر علماء و مراجع معظم شيعه در عراق و ايران و خاندان محترم و بيت شريفشان تسليت عرض مي‌كنيم و حشر با اجداد طاهرين عليهم‌السلام براي آن سليل‌الاطياب مسئلت مي‌كنيم.

 

محمدرضا مهدوي كني- 10/1/91


:: بازدید از این مطلب : 1089
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
نویسنده : سیدکاظم مطلوبی (میرسالاری)
سه شنبه 13 / 1

ارتحال عالم ربانی و دانشمند معظم حضرت آيت الله حاج سید فخرالدین موسوی شوشتری

 

انالله و انا اليه راجعون
 
حجت الاسلام سید فخرالدین شوشتری 
 
آيت الله حاج سید فخرالدین موسوی شوشتری از مدرسين دانشگاه امام صادق (ع) و شوهر همشيره ي حضرت آيت الله كميلي خراساني(سلمه الله) عصر روز چهارشنبه 1391/1/9 و در زادروز ولادت عمه اش حضرت زينب كبري (س) به رحمت حق واصل شدمراسم تشییع ایشان در روز پنجشنبه  دهم فروردین 1391 از بیت معظم له واقع در خیابان پیروزی تهران  برگزار گردید . آیت الله موسوی شوشتری (ره) نوه ی آیت الله العظمی میرزا محمد طهرانی (ره) از علمای بزرگ شهر سامرا ء و مرحوم آیت الله سید محمدرضا موسوی شوشتری (رهمی باشندایشان خطیبی توانا و از موسسین دانشگاه امام صادق(ع) بودندمراسم هفتمین روز درگذشت ایشان روز پنجشنبه 17 فروردین 1391 در خیابان میرداماد - مسجد الغدیر از ساعت 4:30 لغایت 6 بعدازظهر برگزار خواهد شدضایعه ی درگذشت ایشان را به حضرت آیت الله کمیلی خراسانی(سلمه الله) و بیت شریف تسلیت عرض نموده و برای مرحوم آیت الله موسوی شوشتری (ره) علو درجات و رحمت و مغفرت واسعه مسئلت داریم
 


:: بازدید از این مطلب : 866
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
نویسنده : سیدکاظم مطلوبی (میرسالاری)
یک شنبه 11 / 1

*رنج کشیدن بخصوص وقتی درراه هدفی یا مقصودی یا عشقی و معبودی باشد آنچنان لذتبخش است که نمی توان آن را وصف کرد.

 

*داوینچی همزمان با یک دست می نوشت و با یک دست نقاشی می کرد !
2 - هیتلر از مکان های بسته وحشت داشت !
3- مار می تواند تا نیم ساعت بعد از قطع شدن سرش نیش بزند !
4- هر انسان تا 8 دقیقه بعد از قطع گردنش هنوز به هوش است !
5- اغلب مارها 6 ردیف دندان دارند !
6- وقتی به خورشید نگاه می کنید 8 دقیقه قبل از آن را مشاهده می کنید !
7- قلب میگو در سر آن واقع است !
8- ظروف پلاستیکی تقریبا 50 هزار سال در برابر تجزیه مقاومند !
9- حدود 250 نفر از محققان ناسا ایرانی هستند و رئیس کامپیوتر ناسا یک ایرانی است !

*لامپی را که سوخته است باید عوض کرد این یک مثال ساده است تنها انسان های نادان لامپ سوخته را بر سقف کلبه خود می آویزند و به آن خیره می مانند باید از نو حرکت کرد و از گذشته عبرت گرفت.

 

*برای شنا کردن به سمت مخالف رودخانه، قدرت و جرات لازم است . وگرنه هر ماهی مرده ای هم می تواند از طرف موافق جریان آب حرکت کند.

*

 


:: بازدید از این مطلب : 683
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
نویسنده : سیدکاظم مطلوبی (میرسالاری)
یک شنبه 11 / 1

 

» درمان با قرآن و روایات معصومین

قرآن کریم این معجزه شگفت و گنجینه تمام نشدنی از معارف الهی، کتاب تعلیم و قرائت نسخه شفابخش تمام بیماریها و درماندگیها است. شاید در ذهن بعضی از افراد این سوال پیش بیاید که آیا شفا طلبیدن از قرآن و دعا جائز است و می توان برای دردها به آن تمسک جست؟ خداوند تعالی در قرآن می فرمایند: ما آنچه از قرآن فرستادیم شفا و رحمت الهی برای مومنین است (اسراء آیه 82) . با توجه به آیات و روایات ذکر شده شفا جستن از آیاتی و دعاهایی که از اهل بیت (ع) وارد شده هیچ اشکالی ندارد ولی باید زمینه را که توجه به لقمه حلال، پاک ساختن باطن و ذکر و فکر از وسوسه های شیطانی است برای تاثیرگذاری این دعاها آماده کرد.

 

تاثیر گفتن بسم الله
عبدالله بن یحیی که از دوستان امیرمومنان علی (ع) بود به خدمتش آمد و بدون گفتن بسم الله بر تختی که در آنجا بود نشست، ناگهان بدن وی منحرف شد و بر زمین افتاد و سرش شکست علی (ع) دست بر سر او کشید و زخم او التیام یافت بعد فرمود: آیا نمی دانی که پیامبر (ص) از سوی خدا برای من حدیثی نقل کرد که هر کار بدون نام خدا شروع شود بی سرانجام می ماند. گفتم: پدر و مادرم به فدایت باد می دانم و بعد از این ترک نمی کنم امام علی (ع) فرمود: در این حال بهره مند و سعادتمند خواهی شد. امام صادق (ع) می فرمایند: بسیاری اتفاق می افتد که بعضی از شیعیان ما بسم الله را در آغاز کارشان ترک می گویند و خداوند آنها را با ناراحتی مواجه می سازد تا بیدار شوند و ضمنا این خطا از نامه ی اعمالشان شسته شود.

فضایل و خواص سوره مبارکه فاتحة الکتاب
این سوره مبارکه به جهت رفعت و شرافتش تقریباً بیست و اندی اسم دارد ما تنها به چند نام مشهور آن اکتفا می کنیم. یکی از آنها به نام حمد است که به مناسبت حمد و ستایشی است که در این سوره از پروردگار یکتا خداوند تبارک و تعالی به عمل آمده است. امام صادق (ع) می فرمایند: سوره حمد سوره ای است که اول آن ستایش و میانه آن اخلاص و آخر آن نیایش می باشد. نام دیگر این سوره فاتحه است چون قرآن و نماز با آن شروع می گردد. دیگر نام این سوره جامع و ام الکتاب و ام القرآن است چون معظم بلکه کل معانی قرآن را شامل است و عرب هر جامعی را ام می نامند و همچنین به چیزی که تقدم بر دیگران داشته ام اطلاق می کند و این سوره شریفه بر سایر سوره های قرآن تقدم دارد.

از دیگر نامهای شریف این سوره شفا است زیرا پیامبر (ص) درباره این سوره می فرمایند: ام الکتاب شفاء من کل داء. سوره حمد شفای هر درد و بیماری است.

از امام صادق (ع) نقل شده است که هر کسی در صبح قبل از آنکه حرف بزند هفت بار سوره مبارکه حمد را بخواند هر ناخوشی و مرضی که دارد برطرف گردد و هرگاه در آن روز ناخوشی و مرضی زایل نگردد در روز دیگر بعد از نماز صبح و قبل از حرف زدن هفتاد مرتبه این سوره را با اعتقاد کامل بخواند من ضامن شفا او خواهم بود.

پیامبر (ص) می فرمایند: هر کس سوره حمد را بخواند چنان است که دو سوم قرآن را خوانده و ثواب آن کسی که بر همه مومنان تصدق کرده باشد به او داده می شود و نیز ایشان می فرمایند: هر کس به صدای قاری این سوره گوش دهد به اندازه یک سوم ثواب آن به وی داده می شود.

در خواص این سوره از پیامبر (ص) نقل است که هنگام خواب بر پهلو بخوابید و سوره های حمد و توحید را بخوانید از همه ی بلایا ایمن خواهید بود و هر کس در حین ورود به منزل خود سوره های حمد و اخلاص را بخواند خداوند فقر و تنگدستی را از او برطرف و خیر و رکت بسیار به وی عطا می کند.

در روایتی امام صادق (ع) می فرمایند: هرگاه که هفتاد مرتبه سوره حمد را بر یک دردی خواندم آن درد تسکین یافت.
از امام محمد باقر (ع) نقل است اگر سوره حمد را بر میتی هفتاد مرتبه خوانده شود و آن میت زنده شود جای تعجب ندارد.

از پیامبر (ص) نقل است جهت کم شدن تب، این سوره را چهل بار ظرف آبی بخوانید و بر روی آدم تب دار فشار دهید و در جای دیگر امده است هر کس بعد از عطسه سوره حمد را بخواند آنگاه به کف دست خود بدمد و به صورت خود بمالد از سردرد و چشم درد و آمدن خون بینی در امان خواهد بود.

نقل است شیطان در مدت عمر خود چهار ناله جانکاه کرد: وقتی که طناب لعنت بر گردنش افتاد و زمانی که از بهشت رانده شد و وقتی که رسول اکرم (ص) به رسالت مبعوث شد و هنگامی که سوره حمد نازل شد.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 813
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
نویسنده : سیدکاظم مطلوبی (میرسالاری)
یک شنبه 11 / 1

انالله و انا اليه راجعون
 
آيت الله حاج سید فخرالدین موسوی شوشتری از مدرسين دانشگاه امام صادق (ع) و شوهر همشيره ي حضرت آيت الله كميلي خراساني(سلمه الله) عصر روز چهارشنبه 1391/1/9 و در زادروز ولادت عمه اش حضرت زينب كبري (س) به رحمت حق واصل شدمراسم تشییع ایشان در روز پنجشنبه مورخ 1391/1/10در ساعت 10 صبح روز پنجشنبه از بیت معظم اله واقع در خیابان پیروزی تهران  برگزار می شود.
 


:: بازدید از این مطلب : 686
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
نویسنده : سیدکاظم مطلوبی (میرسالاری)
شنبه 10 / 1


k9askm8zs5isglpus5.jpg


:: بازدید از این مطلب : 762
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
نویسنده : سیدکاظم مطلوبی (میرسالاری)
شنبه 10 / 1

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

حجت الاسلام سید فخرالدین شوشتریصحبت درباره ی رادمردی چون مرحوم علامه کرباسچیان برای من و امثال من خیلی سخت و دشوار است . زندگی ایشان ابعاد مختلفی داشت . ایشان کلمه ی طیبه ی الاهی بود . من در سال 50 ، 51 خدمت ایشان رسیدم و دنیایی از علم و فضیلت و کمال و جلال مشاهده کردم . من وقتی به تهران آمدم دنبال یک میدان کار برای فعالیت های اسلامی می گشتم تا خدمت آقای علامه رسیدم . ایشان یک عالم عامل به تمام معنا بود . یعنی هر چه یاد گرفته بود ، برای پیاده کردن و عمل بود . بارها به منزل ایشان رفتم . ایشان در کمال سادگی زندگی می کرد . زندگی ، گفتار و رفتار ایشان یک مکتب بود . حتی نگاه کردن ایشان الگو بود . در سال هایی که در دبیرستان علوی بودم و بعدها که خدمت ایشان می رسیدم ، اخلاق اسلامی را در وجود ایشان می دیدم . اول صبح که می آمدم ، ایشان زودتر به مدرسه آمده بودند .

یکی از مطالبی که شدیدا مرا جذب کرده بود ، تأثیر صحبت های صریح ایشان بود . چه پدر و مادر دانش آموزان و چه افراد دیگر شدیدا تحت تأثیر گفتار و رفتار ایشان قرار می گرفتند . الگوی ایشان امثال مرحوم آیت الله بروجردی بود و شخصیت ایشان از این الگوها شکل گرفته بود .
خیلی ها ادعای روشن فکری می کنند اما در علما به روشن فکری ایشان ندیدم. من در میان علما ، عالمی را ندیدم که این قدر در بین مردم حضور داشته باشد. این کلام امیر المومنین (ع) که کن فی الناس و لا تکن معهم در وجود ایشان مجسم بود . ایشان در میان مردم بود اما یکی از آن ها نبود و شخصیت جدای خودش را داشت. بعضی ها می گفتند : آقای علامه با حوزه و طلبه ها جور نیست . آری ایشان با طلبه ای که کار نمی کند و فقط عبایش را سرش می کشد و نماز جماعت می خواند و بر می گردد و کاری به مشکلات مردم ندارد جور نیست . ایشان یک وجود فعال‌‌ بود . متأسفانه چنین افرادی آن چنان که باید شناخته نشده اند .
هر کس خدمت ایشان می آمد الگو می گرفت و وقتی می رفت ، رشدی پیدا کرده بود . چرا مرحوم شهید مطهری ، مرحوم شهید بهشتی ، مرحوم شهید مفتح و مرحوم علامه جعفری با او رفت و آمد داشتند ؟ چون آن ها وجود های فعال علمی بودند ، می آمدند و از ایشان استفاده می کردند. مرحوم علامه هر جهتی از جهات زندگی اش اسلام بود : تفکر اسلامی ، اخلاق اسلامی و سلوک اسلامی .
ایشان معتقد بودند راه صحیح ، تربیت جوانان است ولی کسی را ملزم نمی کردند که فکر ایشان را قبول کند . با آزاد منشی مطلبشان را با دلیل ، قرآن و روایت می گفتند ؛ دیگران هم می پذیرفتند و عمل می کردند بعضی ها هم نمی پذیرفتند .
ایشان می فرمودند : معلمی که به مدرسه می آید ، نباید هیچ فکری جز کلاس و درسش داشته باشد و در همین جهت مرحوم علامه شدیدا فعال بودند . من 10 بچه داشتم ، خدا شاهد است در این چند سال که خدمتشان بودم من فکر نان و آب بچه هایم را نکردم . ایشان سر سال دستورمی دادند که از معلمان لیست بگیرند و آذوقه ی سالشان را تهیه کنند و در منزلشان ببرند . این تفکر در هیچ دانشگاه و مدرسه ی ملی و غیرانتفاعی دیده نشده است . یک روز به آقای علامه گفتم : خانم من مریض است اگر اجازه بدهید بروم دکتر و برگردم . ایشان اجازه ندادند . شب که آمدم خانه دیدم ایشان راننده ی مدرسه را فرستاده اند ، خانم را برده اند دکتر و دوایش را گرفته و برگردانده اند . این یک عالم دیگری است از اخلاق و رفتار و توجه و التفات . در تمام این چند سال من ندیدم که ایشان یک برخورد تند با مستخدمین داشته باشد . آن قدر با کارمندان متواضع بود که آن ها عاشق او بودند .
درس اخلاق ایشان عجیب بود . ایشان بر ذهن بچه ها تسلط و در دل بچه ها نفوذ داشت .
ایشان لطف و محبت خاصی به سادات داشت و از این راه می خواست با اهل بیت عصمت و طهارت ارتباط داشته باشد . من بعد از وفات ایشان در کربلا در حرم سیدالشهدا حل مشکلی را از حضرت خواستم . شب آقای علامه را در خواب دیدم که با قبای سبز و بدون عبا در حال رفت و آمد خدمت حضرت سید الشهدا بوده و به من گفت : آقای شوشتری کار شما درست شد و الحمدلله مشکل من حل شد .
خدا به حق محمد و آل محمد (ص) این وجود مقدس را که در دنیا همیشه در کنار اهل بیت و در خدمت به معارف اهل بیت بود ، در آخرت هم با محمد و آل محمد (ص) محشور کند و همان طور که در دنیا شفیع ما بود، در آخرت هم شفیع ما باشد .

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

 


:: بازدید از این مطلب : 1163
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
نویسنده : سیدکاظم مطلوبی (میرسالاری)
شنبه 10 / 1

کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذو الجلال و الاکرام 


حجة الاسلام سید فخر الدین موسوی شوشتری

 

ضایعه اسفناک درگذشت استاد فرزانه ،خطیبی توانا ،فخر سادات ،ازموسسین دانشگاه امام صادق ،یار وفادار امام ورهبری مرحوم آیت الله سید فخرالدین موسوی شوشتری(میرسالاری)را به همه همتبارانم ایل بزرگ میرسالاری تسلیت عرض می نماییم/

از طرف کانون دانش اموختگان وفرهیختگان میرسالاری


:: بازدید از این مطلب : 717
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
نویسنده : سیدکاظم مطلوبی (میرسالاری)
شنبه 10 / 1

 

جناب دکتر سید احمد موسوی شوشتری(میرسالاری)

مشیت الهی بـر ایـن تعلق گرفـته کـه بهار فرحناک زندگی را خـزانـی ماتمزده بـه انتظار بنشیند و این ، بارزترین تفسیر فلسفـه آفـرینش درفـراخـنای بـی کران هـستی و یـگانه راز جـاودانگی اوسـت درگذشت استادفرزانه علم وادب ,اخلاق، فخر سادات میرسالاری ،آیت الله حاج سید فخرالدین موسوی  ابوی گرامیتان را به شما و خانواده محترمتان تسلیت عرض نموده برایشان از درگاه خداوند متعال مغفرت ، برای شما و سایر بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل خواهانم .

 

از طرف :برادر کوچک شما سید کاظم مطلوبی (میرسالاری)


 


:: بازدید از این مطلب : 803
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
نویسنده : سیدکاظم مطلوبی (میرسالاری)
شنبه 10 / 1

سلام علیکم
      با عرض ادب و احترام آنچه مسلم است آگاهی و شناخت اجداد و نیاکان تقریباً آرزوی هر انسانی است. و هرکسی دوست دارد از تاریخ گذشته نسل و نسب پدران خود اطلاع یابد. ولی گذشت زمان و مهاجرت افراد به سایر مناطق و شهرها و قطع ارتباط با اقوام، که متأسفانه طی دهه های اخیر این معضل نیز بیشتر قابل مشهود است مانع این آگاهی شده است. این غفلت بزرگان تا جایی رسیده است که اگر از جوانان امروزی در خصوص هویتشان سؤال کنی فقط تا پدر بزرگشان را می شناسند و اکثراً حتی جد خودشان را هم نمی شناسند.
     بنده با همکاری برخی از ریش سفیدان و افراد مسن  به منظور حفظ هویت هم تباران عزیز م وبرای پیشگیری از به فراموشی سپردن نیاکان و اجداد نسل موجود اقدام به تهیه نسب نامه نموده و اسامی همه بزرگان و گذشتگان 350سال اخیر را درکتاب گنجینه سادات میرسالاری ثبت نموده امکه  به همت شما انشاالله دراینده نزدیک در اختیار همگان قرار میگیرد تا آن را مطالعه کنند.
بنابراین برای تصحیح و تکمیل ثبت اسامی نسل های گذشته و افراد میانسال، جوانان، نوجوانان و کودکان امروز برای نسلهای آینده، همکاری و مساعدت شما عزیزان را می طلبد. لذا خواهشمند است چنانچه علاقمند به ثبت نیاکان خود هستید و تمایل دارید فرزندان و نوادگان شما نیزاز اجدادتان آگاهی داشته باشند و آنها را بشناسند لطفاً با مشاوره بزرگان خانواده و فامیل و جوانان فرم راتکمیل  و آن را به یکی از روشهای زیر در اختیار بنده قرارداده تا نسبت به ثبت در کتاب اقدام گردد.
/.خادم شما .سیدکاظم مطلوبی (میرسالاری)

ادرس . بهبهان .شهرستان بهمئی .روستای سیدصفی

همراه :09163731522

پست الکترونیک.mirsalarik@yahoo.com


:: بازدید از این مطلب : 756
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
نویسنده : سیدکاظم مطلوبی (میرسالاری)
پنج شنبه 8 / 1

ncdya9tph2v3nvkea6i.jpg
این سنگ قبر در یکی از گورستانهای قدیمی کشف شده و مربوط به یکی از بزرگان سادات می باشد وبا پسوند میرسالاری مشخص شده است . البته در کتاب گنجینه سادات میرسالاری اسناد و اثار قدیمی زیادی مربوط به هویت شما رااورده ام امیدوارم با ارائه نظرات مفید مارا یاری فرمایید


:: بازدید از این مطلب : 716
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
نویسنده : سیدکاظم مطلوبی (میرسالاری)
پنج شنبه 8 / 1

در س اول

 

Day( دِای ) =مادر

Baow(بُو  ) =پدر

gagon(گگون) = برادر

Dari( دَریَ ) =خواهر

Kor(  کُر) = پسر

Dohwar(  دُهوَر) = دختر

Merd( مِرد ) = مرد

Mira( ِ میرَ) = شوهر

BavA( بَاوا ) =پدر بزرگ

Nana(نَنَه  ) = مادر بزرگ

Khorzoo(  خُرزو) = بچه خاله

TAta ( تاتَ  ) = عمو

HAloo( هالو ) = دایی

khAla( کچی ) =خاله

Amaعمه =(بچی)

Khasi merdoona(خسی مِردونَه ) =پدرزن،پدرشوهر

Khasi zanoona (خسی زَنونَه)=مادرزن،مادرشوهر

Homrish( هُمریش ) = باجناق

NoomzAd( حغدار ) = نامزد

KharzA =خرزا=خواهر زاده

Khair mira( خَیر میرَ ) =خواهرشوهر

DoomA(  دوما) = داماد

Bacha( بَچَه ) = بچه

تمامی این کلمات به طوری موزون کشیده ادا می شدند

 


:: بازدید از این مطلب : 684
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
نویسنده : سیدکاظم مطلوبی (میرسالاری)
پنج شنبه 8 / 1

 

 

تقدیر رئیس جمهوری از مادر شهید سید قادر خیر اندیش (میرسالاری)

 

شهید سید قادر خیراندیش تنها فرزند سید علیباز از سادات میرسالاری ساکن چهارمه دهدشت بود مادر این شهید بزرگوار در غم از دست دادن تنها فرزندش صبورانه ایستادگی می کندو بیشتر وقت خود را درکنار مزار شهید می گذراند تابه مادرس مقاومت وایثار دهد ،تانشاید در پیچ وغم زندگی شهدا همان سرمایه ها وافتخاراتمان را به فراموشی بسپاریم هر چند ما میراثمان شهادت است واین ارث از پدرانمان به یادگار مانده است

درود بر 122شهید در خون خفته تبارماناقا

               a4vwcgmnd1kkf0g6wp4.jpg                                                           

 

 


:: بازدید از این مطلب : 1221
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
نویسنده : سیدکاظم مطلوبی (میرسالاری)
پنج شنبه 8 / 1

 

 


:: بازدید از این مطلب : 686
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
نویسنده : سیدکاظم مطلوبی (میرسالاری)
پنج شنبه 8 / 1


نقش امامزادگان و شاگردان امامان عليهم السلام در گسترش تشيع ايران

نويسنده: محمد محمدي اشتهاردي


 
يکي از مراحل گسترش تشيع در ايران، ورود امامزادگان بسيار به سرزمين ايران و نقش آنها در اين راستا است.
چنانکه تاريخ نشان مي دهد، از همان قرن اول تا قرن سوم ه.ق به خصوص در آغاز قرن سوم پس از ورود امام هشتم عليه السلام به خراسان، امامزادگان بسياري که معتقد به مذهب تشيع بودند، به ايران آمده اند. علل مختلفي موجب ورود آنها گرديد:
1- ايران از مراکز خلفاي اموي و عباسي مانند بغداد و کوفه دور بود و طبعا داراي امنيت بيشتر براي آنها بود. آنها و شيعيان مبارز از خطر گزند دشمن به ايران پناه آوردند.
2- ايرانيان پيوند محبت آميزي با خاندان رسالت داشتند و زمينه ي گرايش شيعي در ايران بسيار خوب و مساعد بود و همين در جذب آل رسول به سوي ايران اثر به سزاي داشت.
زمينه ي پيوند ايرانيان با خاندان رسالت صلي الله عليه و آله در حدي بود که مختار در قيام خود از وجود آنها استفاده ي بسيار کرد (چنانکه قبلا بيان شد) و همچنين قيام ابومسلم خراساني و ياران او بر ضد حکومت امويان به عنوان روي کار آوردن يکي از اولاد علي عليه السلام مطرح مي شد نه به عنوان روي کار آمدن عباسيان حتي ابومسلم به عنوان رهبر سياه جامگان خانواده مي شد زيرا او و طرفدارانش لباس سياه مي پوشيدند، به اين علامت که ما عزادار شهداي کربلا هستيم و به عنوان خونخواهي خون امام حسين عليه السلام قيام نموده ايم و به احتمال قوي به همين علت ابومسلم در سال 137 ه.ق به دستور منصور دوانيقي کشته شد.
ابومسلم از اين رو که قيامش موجب پيروزي عباسيان شده است، اظهار پشيماني مي کرد و به گفته ي زمخشري در ربيع الابرار، او در عرفات گريه و زاري مي کرد و از خدا مي خواست که او را بيامرزد و سخت پشيمان بود که چرا راه را بر بني عباس هموار ساخته است.(1)
3- به امامزادگان خبر رسيد که حضرت رضا عليه السلام عهده دار ولايتعهدي شد و طبعا فرهنگ تشيع در جامعه مطرح مي شد و ايران هسته ي مرکزي خوبي براي جذب نيروها و تشکل آنها و گردآوري شيعيان براي مقاومت در برابر خلفاي جور خواهد بود. مجموع اين علل باعث شد که پاي آنها به اين سرزمين باز شود.
در کتاب کنزالانساب نقل شده است که امام رضا عليه السلام پس از ولايتعهدي ، نامه اي براي بستگان خود نوشت و آنها را به ايران دعوت کرد، اين نامه باعث شد که 12673 ( دوازده هزار و ششصد هفتاد و سه ) نفر از بستگان آن حضرت در چندين کاروان مدينه را به قصد خراسان ترک کردند.(2)
يکي از اين کاروان ها به سرپرستي احمد بن موسي عليه السلام (شاه چراغ) برادر حضرت رضا عليه السلام بود که از هفتصد نفر تشکيل مي شد، يکي ديگر از اين کاروان ها، کاروان حضرت معصومه (س) بود که از چهار صد نفر تشکيل مي يافت.(3)
قبل از ورود حضرت رضا عليه السلام به ايران نيز گروههايي به طور پراکنده از بستگان امامان عليهم السلام به ايران آمده بودند.
پس از آنکه مأمون احساس خطر کرد و عباسيان او را بر ضد علويان تحريک مي کردند، او تصميم خشونت آميزي بر ضد امام و امامزادگان گرفت. امام هشتم عليه السلام به طور مرموزي، مسموم و به شهادت رسيد. حضرت احمد بن موسي عليه السلام و همراهان در سرزمين شيراز توسط مزدوران مأمون در يک جنگ نابرابر به شهادت رسيدند. بسياري از آنها به شهرهاي دوردست طبرستان و ديلمان (حدود گيلان و مازندران) فراري شدند. دژخيمان عباسي با کشتن آنان، به دستگاه ديکتاتوري عباسي تقرب مي جستند.(4)
بارگاههاي امامزادگان که در همه جاي ايران به طور پراکنده وجود دارد، به خصوص در سرزمين ري، قم ، تفرش، خراسان، شمال ايران و ... از اين واقعيت پرده بر مي دارد که افراد بسياري از آل رسول صلي الله عليه و آله و بستگان آنها به ايران آمده اند.
نتيجه اينکه ورود آنها به ايران و تماس هاي آنها با مردم و زمينه هاي مساعدي که در ايران به نفع خاندان رسالت وجود داشت، از يک سو و ديکتاتوري ستمگران عباسي و نارضايتي مردم از آنها از سوي ديگر بيانگر تقويت و گسترش جريان شيعي در ايران است و مي توان آن را مرحله و فصلي جديد در راستاي توسعه و استحکام روند تکاملي تشيع سياسي و اعتقادي به شمار آورد.

ايران پناهگاه شيعيان مبارز

در لابلاي تاريخ به شيعيان مجاهد و مبارزي برمي خوريم که براي حفظ خود از خطر دژخيمان اموي و عباسي به کشور ايران هجرت کرده اند و مدت ها در پناه ايرانيان شيعه به زندگي خود ادامه داده اند.
به عنوان نمونه:
1- سليم بن قيس يکي از شيعيان و تابعان استوار در خطر امام علي عليه السلام و امامان ديگر بود. نخستين کتابي که درباره ي عقايد شيعه و حوادث بعد از رحلت پيامبر صلي الله عليه و آله و دفاعيات مسلمانان شيعه نوشته شد، کتاب «سليم بن قيس» است که علماي اهل تسنن مانند حسکاني در شواهد التنزيل و حمويني در فرائد السمطين و قندوزي در ينابيع الموده از آن کتاب روايت نقل مي کنند و کتاب او، کتاب مورد استناد راويان است.(5)
سليم از اصحاب خاص امام علي عليه السلام و بعد از آن حضرت از اصحاب ائمه ي اهلبيت عليه السلام تا امام باقر عليه السلام بوده است . حجاج بن يوسف ثقفي ، استاندار خونخوار عبدالملک ( پنجمين خليفه ي اموي) در جستجوي او بود تا او را دستگير کرده و اعدام کند.
سليم مخفي شد و به سوي ايران گريخت و در پناه ايرانيان در خفا بسر مي برد تا اينکه در بستر مرگ افتاد. در آن حال کتاب خود را به «ابان بن ابي عياش» سپرد.
کوتاه سخن اينکه او که پارسايي متعهد و چريکي پير و نستوه بود، در خفا در حدود سال 79 هجري از دنيا رفت و معلوم نشد که در کجاي ايران جان سپرده است.(6)
2- يحيي بن زيد بن سجاد عليه السلام، يکي ديگر از شيعيان مبارز است که در ايران در سرزمين خراسان قيام خونبار کرد و سرانجام در سرزمين جوزجان، عصر روز جمعه در صحنه ي جنگ به شهادت رسيد. قبر او در جوزجان ( بين استرآباد و بجنورد) نزديک گنبد کاووس مزار شيعيان است.(7)
3- يکي از ديگر دانشمندان که به ايران پناه آورد، عطيه عوفي شاگرد معروف «جابر بن عبدالله انصاري» است.
عطيه از خطر گزند دژخيمان حجاج به منطقه ي فارس گريخت و مدتي در پناه ايرانيان بود. سرانجام مأمورين مخفي حکومت اموي از محل اختفاي او اطلاع يافتند و حجاج براي «محمد بن قاسم» حاکم فارس نوشت: «عطيه را دستگير و سپس او را وادار ساز تا به علي عليه السلام ناسزا بگويد، اگر تسليم نشد، چهار صد شلاق به او بزن و موسي سر و ريش او را بتراش.»
حاکم فارس ، او را دستگير کرد و به او گفت: به علي عليه السلام ناسزا بگو. او با کمال شجاعت اين پيشنهاد را رد کرد و سرانجام به دستور حجاج چهارصد تازيانه به او زد و موي سر و ريش او را تراشيد.(8)

پناهندگي عرب غيراشعري به قم

4- هنگام قيام مختار ( در سال هاي 66 و 67 ه.ق) جمعي از قبيله ي بني اسد به قم آمدند و در قريه ي جمکران ( چند کيلومتري قم) سکونت نمودند.(9)
در قرن سوم نيز گروهي از آل مذحج در قم اقامت گزيدند و همچنين گروهي از قبيله ي قيس که در سپاه عبدالرحمن بن اشعث ( بر ضد سپاه حجاج ) بودند، به حوالي قم آمدند و در روستاي انار ( اراضي بالاي رودخانه ) سکونت گزيدند که به آنها قسيه مي گفتندو نيز قبيله ي عتره پس از شکت عبدالرحمن به قم پناهنده شدند و در روستاي چاپلق و برقه رود سکونت نمودند.(10)

سعيد بن جبير، مفسر معروف در قم

5- سعيد بن جبير که از اهالي کوفه و از اصحاب خاص امام سجاد عليه السلام بود، از علماي برجسته و از مفسران بزرگ و از پارسايان شب و شيران روز به شمار مي آمد.
در شأن و مقام اين عالم بزرگ شيعي گفته شده است: «هيچکس در زمين نبود، مگر اينکه به علم او نياز داشت.»
و روايت شده است که در آغاز ( بعد از شهادت امام حسين ) تنها پنج نفر در اطراف امام سجاد عليه السلام بوده اند: 1- سعيد بن جبير 2- سعيد بن مسيب 3- يحيي بن ام طويل 4- ابوخالد کابلي 5- محمد بن جبير .(11)
سرانجام دژخيمان حجاج بن يوسف ثقفي او را در مکه دستگير کرده و به شهر واسط ( بين کوفه و بصره) نزد حجاج بردند و به دستور حجاج سر از بدن او جدا کردند.
سعيد بن جبير در سن 49 سالگي به سال 95 هجري در ماه شعبان شهد شهادت نوشيد و مرقد شريفش در شهر واسط است.(12)
اين مرد بزرگ جزء سپاه عبدالرحمن بن محمد بن اشعث بود که بر ضد سپاه حجاج مبارزه مي کردند، هنگامي که سپاه عبدالرحمن شکست خورد، سعيد و کميل بن زياد به قم آمدند. مدتي در قم سکونت کردند. سعيد به نزد بني اسد به جمکران آمد، دژخيمان در همه جا براي دستگيري او تلاش مي کردند، سعيد از قم به آذربايجان رفت و مدتي در آنجا بود، سپس از آنجا به مکه رفت و در مکه دستگير گرديد.(13)
سعيد هنگام شهادت ، گواهي به يکتايي خدا و رسالت پيامبر صلي الله عليه و آله داد و سپس عرض کرد:
«اللهم لا تسلطه علي احد يقتله بعدي؛ خدايا! حجاج را بعد از من بر کشتن احدي مسلط نکن.»
اين نفرين به اجابت رسيد و حجاج بعد از چند روز سخت بيمار شد و در روزهاي آخر زندگي، گاهي بيهوش مي شد، وقتي به هوش مي آمد، بارها مي گفت: «چرا سعيد بن جبير را کشتم؟» او با وضع نکبت باري مرد.
عمر بن عبدالعزيز را در خواب ديد که سراپا لاشه ي گنديده است، از او پرسيد: «خدا با تو چگونه رفتار کرد؟»
او پاسخ داد: «براي هر کسي که کشته بودم، يکبار مرا کشت ولي براي کشتن سعيد، هفتاد بار مرا کشت.» (14)

پي نوشت ها:

1. تتمه المنتهي، ص 111؛ تاريخ مذهبي قم، ص 67.
2. جامع الانساب، ص 17.
3. رياض الانساب ، ج 2 ، ص 146؛ زندگي امام موسي بن جعفر (ع) ، عمادزاده ، ج 2 ، ص 348.
4. دائره المعارف اسلاميه، تأليف عبدالعزيز، ج3، ص 29.
5. الغدير، ج1، پاورقي ص 195؛ درباره ي اعتبار اين کتاب به سفينه البحار، ج1، ص 652 مراجعه شود.
6. اعيان الشيعه، ج1، ص 28 و مقدمه کتاب سليم بن قيس .
7. مقاتل الطالبيين، ص 111 و 116.
8. طبقات ابن سعد، ج 6 ، ص 212.
9. ترجمه تاريخ قديم قم، 37.
10. البلدان يعقوبي، ص 264؛ ترجمه تاريخ قديم قم، ص 264.
11- معجم رجال الحديث، ج8، ص 113.
12. بهجه الآمال، ج4، ص 355.
13. ترجمه تاريخ قديم قم، ص 38.
14. بهجه الآمال ، ج 4 ، ص 356.

منبع: کتاب رابطه ي ايران با اسلام و تشيع


:: بازدید از این مطلب : 1020
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
نویسنده : سیدکاظم مطلوبی (میرسالاری)
چهار شنبه 7 / 1

 

سردارشهید سید قربان برند

سید قربان برند

 
زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست. (امام خامنه ای)
 

نام :سید قربان

نام پدر .حاج سیداحمد


تولد: 1339

شهادت: 1362

محل تولد: شهرستان بهمئی روستای گدار تختی

محل شهادت: شرهانی

 شادی روح شهدا صلوات


:: بازدید از این مطلب : 875
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
نویسنده : سیدکاظم مطلوبی (میرسالاری)
چهار شنبه 7 / 1
نویسنده : سیدکاظم مطلوبی (میرسالاری)
چهار شنبه 7 / 1

دكتر سيد احمد موسوي‌ شوشتري دكتر سيد احمد موسوي‌ شوشتري(میرسالاری)

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر

 


:: بازدید از این مطلب : 703
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
نویسنده : سیدکاظم مطلوبی (میرسالاری)
چهار شنبه 7 / 1

pfxes7i7zx0soux4d2q5.jpg


:: بازدید از این مطلب : 975
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
نویسنده : سیدکاظم مطلوبی (میرسالاری)
سه شنبه 6 / 1


 
ایت الله سید علی موسوی (مشهور به بهبهانی)

f0acpqyjizusp2dcwma.jpg

:: بازدید از این مطلب : 661
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
نویسنده : سیدکاظم مطلوبی (میرسالاری)
سه شنبه 6 / 1

 
 
 
 
 
 
caqyxb9k1btdm8ge0l8i.jpg


:: بازدید از این مطلب : 1092
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
این وبلاگ برای معرفی طایفه سادات صحیح النسب میرسالاری طراحی گردید .در این وبلاگ اداب ورسوم ،مطالب تاریخی،معرفی شخصیت هاو...........می پردازیم
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
نظر سنجی

نظر شمادرباره هیئت امنای امامزاده میرسالار(ع)

پیوندهای روزانه