نرم افزار حافظ
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 894
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 2
:: تعداد اعضا : 24

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 744
:: باردید دیروز : 266
:: بازدید هفته : 1054
:: بازدید ماه : 1010
:: بازدید سال : 5543
:: بازدید کلی : 105163
نویسنده : سیدکاظم مطلوبی (میرسالاری)
پنج شنبه 23 / 2


همزمان با نمایشگاه کتاب تهران؛
نرم‌افزار چندرسانه‌ای حافظ رونمایی می‌شود خبرگزاری رسا ـ مدیر پروژه‌های ادبیات فارسی مرکز نور از رونمایی نرم‌افزار چند رسانه‌ای جامع حافظ همزمان با نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید مسعود میرسالاری، مدیر پروژه‌های ادبیات فارسی مرکز نور در نشست خبری نرم‌افزار دانشنامه چندرسانه‌ای حافظ که پیش از ظهر امروز در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی برگزار شد، گفت: طراحی نرم‌‌افزار «دانشنامه چند رسانه‌ای حافظ» حاصل هفت سال پژوهش و تحقیق کارشناسان بوده است.
وی با بیان این که  در این هفت سال به دنبال تولید نرم‌افزار ملی بوده‌ایم، افزود: این امر با نگاهی نو، ابعاد تازه‌ای از کار پژوهشی و شناخت شخصیت حافظ و دیوان او را پیش روی ما قرار داد.
مدیر پروژه‌های ادبیات فارسی مرکز نور اظهار داشت:  پژوهشگران از این پس می‌توانند به کمک این نرم‌افزار، در ابعاد وسیع‌تری نسبت به شناخت شخصیت و غزل‌های حافظ کارهای تحقیقاتی انجام دهند.
حجت‌الاسلام میرسالاری با اشاره به این که برای نخستین بار صحیح‌خوانی، دقیق‌خوانی و فارسی‌خوانی در این نرم‌افزار مورد توجه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: نکاتی همچون تکیه بر غزل‌ها، تأکید بر کلمات و شیوه ترکیب واژه‌ها و نیز خواندن صحیح الفاظ از جمله این موارد هستند.
مدیر پروژه‌های ادبیات فارسی مرکز نور افزود: نرم‌افزار چند رسانه‌ای حافظ برای تمام سطوح علمی از ابتدایی تا تحصیلات عالی و اساتید برجسته علم و ادب طراحی شده است و همه افراد جامعه به نوعی مخاطب این رسانه هستند و به گونه‌ای این نرم‌افزار عمومی و  تخصصی است.
وی  با بیان این‌که سرعت و دقت در پژوهش برای همه اندیشمندان و دانشجویان ره‌آورد این اثر ارزنده است، گفت: علم روز در طراحی این نرم‌افزار به کمک طراحان آمده و هنر شعر را به راحتی در اختیار مخاطبان قرار داده است.
حجت‌الاسلام میرسالاری ابراز داشت: یکی از اولویت‌های طراحی این نرم‌افزار برای طراحان  فارسی‌خوانی بوده است  و ادای کلمات به سبک دقیق در این نرم‌افزار جامع حافظ مورد تأکید قرار گرفته است.
وی با اشاره به این‌که نرم‌افزار چند رسانه‌ای حافظ دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های بسیاری است، تصریح کرد: متن کامل دیوان حافظ، نمایش غزل‌ها و سایر اشعار به خط نستعلیق همراه با فونت‌های رایانه‌ای دیگر، قابلیت قرائت و روایت‌خوانی صحیح تمام ابیات دیوان با صدای استاد آهی و زیبایی‌خوانی 15 نفر از گویندگان صدا و سیما و شرح گویای استاد آهی بر هر غزل و بیان ظرایف شعری ابیات برخی از ویژگی‌های این نرم‌افزار است.
مدیر پروژه‌های ادبیات فارسی مرکز نور در ادامه افزود: 9 ترجمه به زبان‌های مختلف همچون عربی، انگلیسی، فرانسه، ایتالیایی، ترکی آذری، ترکی استانبولی، فارسی و تاجیکی، بارگذاری متن 15 شرح و تفسیر برجسته نگاشته شده در طول هفت قرن اخیر و امکان بازبینی غزلیات و ابیات مرتبط  با آیات و روایات را از دیگر قابلیت‌های نرم‌افزار چندرسانه‌ای حافظ عنوان کرد.
وی با بیان این‌که نرم‌افزار چندرسانه‌ای حافظ شامل متن کامل 140 جلد کتاب مرتبط با حافظ است، اظهار داشت: در این نرم‌افزار فونت استاندارد مورد استفاده قرار گرفته و مشکلات انتقال متون را برطرف کرده است.
حجت‌الاسلام میرسالاری با اشاره به این‌که قرائت، تفسیر و ترجمه کامل آیات قرآن در نرم‌افزار چند رسانه‌ای حافظ پیش‌بینی شده است، گفت: شرح گویای استاد آهی بر هر غزل شامل 200 ساعت صدا از دیگر ویژگی‌های نرم‌افزار چندرسانه‌ای حافظ است.
وی ارائه فرهنگ‌نامه‌، اصطلاح‌نامه‌ و واژه‌نامه را از دیگر بخش‌های نرم‌افزار چند رسانه‌ای حافظ عنوان کرد و افزود: ویژگی دیگر این نرم‌افزار تعریف و توضیح آرایه‌های ادبی مورد استفاده از غزل‌های حافظ است.
مدیر پروژه‌های ادبیات فارسی مرکز نور با بیان این‌که بخش کتاب‌نامه مرتبط با دیوان حافظ این نرم‌افزار شامل 2هزار و 300 کتاب است، ابراز داشت: امکان بازسازی غزل‌ها در بیش از 50 نسخه خطی موجود در موزه‌های سراسر دنیا از دیگر امکانات نرم‌افزار جامع چند رسانه‌ای حافظ است.
حجت‌الاسلام میرسالاری ارائه بیش از 130 هزار فیش به صورت فعالیت‌های موضوعی برای کاربران را از دیگر قابلیت های نرم‌افزار چندرسانه‌ای حافظ برشمرد و گفت: این فعالیت‌های موضوعی حاصل چهار سال کار مرکز حافظ شناسی و دانشکده ادبیات دانشگاه شیراز است.
وی با اشاره به این‌که فالنامه حافظ یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که در این نرم‌افزار گنجانده شده، خاطرنشان کرد: نرم‌افزار چند رسانه‌ای حافظ از سوی هشت نفر از اساتید ادبیات ایران مقدمه‌نویسی شده و امکان چاپ، یادداشت‌برداری و صوت زمینه هم برای آن در نظر گفته شده است.
مدیر پروژه تولید نرم‌افزار چند رسانه‌ای حافظ با بیان این‌که نرم‌افزار چند رسانه‌ای حافظ در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی و عرضه خواهد شد، اظهار داشت: با توجه به تلاش‌های فراوانی که برای تولید این نرم‌افزار صورت گرفته پیش‌بینی استقبال گسترده از آن را داریم.
وی خاطرنشان کرد: 10 جلد از کتاب‌ها و بیانات علامه طباطبایی در مورد حافظ هم در این نرم‌افزار وجود دارد و هدف از آن توضیح و تبیین صحیح دیوان این شاعر گرانقدر است.
حجت‌الاسلام میرسالاری با بیان این‌که در بخش نگارخانه نرم‌افزار چند قطعه فیلم، صدا و بیش از هزار تصویر از جلسات حافظ‌خوانی در شیراز و مقبره این شاعر بزرگ وجود دارد، گفت: نرم‌افزار چند رسانه‌ای حافظ به صورت جداگانه برای گوشی‌های هوشمند طراحی شده و در قالب بسته‌ای واحد عرضه خواهد شد./907/پ201/پ
/ پايان خبر /




:: بازدید از این مطلب : 727
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
این وبلاگ برای معرفی طایفه سادات صحیح النسب میرسالاری طراحی گردید .در این وبلاگ اداب ورسوم ،مطالب تاریخی،معرفی شخصیت هاو...........می پردازیم
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
نظر سنجی

نظر شمادرباره هیئت امنای امامزاده میرسالار(ع)

پیوندهای روزانه