امروز نوبت عاشقی است ...
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 894
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 2
:: تعداد اعضا : 24

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 40
:: باردید دیروز : 266
:: بازدید هفته : 350
:: بازدید ماه : 306
:: بازدید سال : 4839
:: بازدید کلی : 104459
نویسنده : سیدکاظم مطلوبی (میرسالاری)
پنج شنبه 23 / 7


امروز نوبت عاشقی است ...

 حمد و سپاس خدایی را سزاست که تیر حتمی قضایش را هیچ سپری نمی‌شکند و لطف و محبت و هدایتش را هیچ مانعی باز نمی‌دارد و هیچ آفریده‌ای به پای شباهت مخلوقات او نمی‌رسد.

خدای مهربانم ...

 

 

هرگاه که تو را خواندم، پاسخم گفتی؛
هرچه از تو خواستم، عنایتم فرمودی؛
هرگاه اطاعتت کردم، قدردانی و تشکر کردی؛
و هر زمان که شکرت را بر جا آوردم، بر نعمت هایم افزودی؛
و اینها همه چیست؟
جز نعمت تمام و کمال و احسان بی‌پایان تو!؟
من کدام یک از نعمت‌های تو را می‌توانم بشمارم یا حتی به یاد آورم و به خاطر بسپارم؟
خدایا! الطاف خفیه‌ات و مهربانی‌های پنهانی‌ات بیشتر و پیشتر از نعمت های آشکار توست.
خدایا ! من را آزرمناک خویش قرار ده آن‌سان که انگار می‌بینمت.
من را آنگونه حیامند کن که گویی حضور عزیزت را احساس می‌کنم.

دوست داری به خدا نزدیک شوی؟ دوست داری دوباره در پناه امن او جای بگیری اما راهش را نمی دانی؟  می توانی چگونگی قرب الهی را در کلام آیت الله جوادی آملی بخوانی و عمل کنی.

 

 

خدای من!
مرا از سیطره ذلتبار نفس نجات ده و پیش از آنکه خاک گور، بر اندامم بنشیند از شک و شرک، رهایی‌ام بخش.
...خدای من!
چگونه ناامید باشم، در حالی که تو امید منی!
چگونه سستی بگیرم، چگونه خواری پذیرم که تو تکیه‌گاه منی!
ای آنکه با کمال زیبایی و نورانیت خویش، آنچنان تجلی کرده‌ای که عظمتت بر تمامی ما سایه افکنده....
یا رب! یا رب! یا رب!

امروز بهترین روز برای دعاست، و سفارش های بسیاری برای چگونگی دعا کردن در این روز شده است، از اینکه دعا برای دیگران مستجاب است تا اینکه فرصت امروز را از دست ندهیم... سفارش های آیت الله جوادی آملی و آیت الله مجتبی تهرانی را بخوان تا فرصت ناب دعای امروز را از دست نداده باشی.

 

 

ای حسین!
عشق را هم ز تو باید آموخت
و مناجات و صمیمیت را
و عبودیت را.
دشت از نام تو عرفان دارد.
و شب، از یاد تو عطرآگین است.

 

 

ای حسین!
تو در این دشت، چه خواندی که هنوز
سنگ های «جبل الرّحمه» از گریه تو نالانند؟
در دعای عرفه،
تو چه گفتی، تو چه خواندی که هنوز
تب عرفان تو در پهنه این دشت به جاست؟

اینکه حضرت سیدالشهدا با چشمانی اشکبار و حالتی متضرعانه این دعا را می خواند و آنقدر «یا رب، یا رب» می گفت و می گریست که صدای گریه اش اطرافیان را هم منقلب می ساخت و صحرای عرفات را با سوز عرفانی خویش هم نوا می ساخت، همه برای ما درس است که رمز و راز و شیوه و ادب عبودیت را از آن حضرت بیاموزیم.
اما غیر از دعای امام حسین برای روز عرفه دعاهای دیگری نیز از سایر ائمه اطهار روایت شده است، مشهورترین دعای روز عرفه پس از دعای امام حسین علیه السلام دعای فرزند گرامیش حضرت امام زین العابدین علیه السلام است که در صحیفه سجادیه آمده است. 
عارفانه ها و عاشقانه های بی نظیر از زبان امام حسین و دعای امام سجاد برای روز عرفه را بخوان تا با نوای مناجات آن دو بزرگ خود را پیوند بزنی.

 

 

من آنم که بدی کردم من آنم که گناه کردم
من آنم که به بدی همت گماشتم
من آنم که در جهالت غوطه‌ور شدم
من آنم که غفلت کردم
من آنم که پیمان بستم و شکستم
من آنم که بدعهدی کردم ...
و ... اکنون بازگشته‌ام.
بازآمده‌ام با کوله‌باری از گناه و اقرار به گناه.
پس تو در گذر ای خدای من!

اکنون که برای دعا و راز نیاز در این روز عزم جزم کرده ای، توصیه های آقا میرزا جواد تبریزی را بخوان تا آداب این روز را به جا آوری و به تمامی در محضر مهربانی و بخشایش خداوند حاضر شوی.

 

 

تو پناهگاه منی؛تو کهف منی؛تو مأمن منی؛
وقتی که راه‌ها و مذهب‌ها با همه فراخی‌شان مرا به عجز می‌کشانند و زمین با همه وسعتش، بر من تنگی می‌کند، و...
...اگر نبود رحمت تو، بی‌تردید من از هلاک‌شدگان بودم
و اگر نبود محبت تو، بی‌شک سقوط و نابودی تنها پیش‌روی من می‌شد.
...ای آنکه: در بیماری خواندمش و شفایم داد؛
در جهل خواندمش و شناختم عنایت کرد؛
در تنهایی صدایش کردم و جمعیتم بخشید؛
در غربت طلبیدمش و به وطن بازم گرداند؛
در فقر خواستمش و غنایم بخشید؛

حال همنوا با همه عاشقان در این روز پروردگارت را بخوان و دعای شناختن و دانستن، دعای عرفه را زمزمه کن. اگر فرصت پیوستن به جمع و دعا کردن با دیگران را داری، محفل مورد پسندت را انتخاب کن، به آنجا برو و با بندگان امیدوار به رحمت خدا دعا کن.

یادمان نرود که امروز برای همدیگر دعا کنیم که خدای مهربانمان این دعا را بسیار گرامی می دارد و هر چه خواسته ایم را حتما می پذیرد. دعاهایتان پذیرفته و دلهایتان آرام...

/

 




:: بازدید از این مطلب : 529
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
این وبلاگ برای معرفی طایفه سادات صحیح النسب میرسالاری طراحی گردید .در این وبلاگ اداب ورسوم ،مطالب تاریخی،معرفی شخصیت هاو...........می پردازیم
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
نظر سنجی

نظر شمادرباره هیئت امنای امامزاده میرسالار(ع)

پیوندهای روزانه